דילוג לתוכן
אוניות ממתינות להכנס לנמל. צילום: 970

פקק שבא אחרי המלחמה: אוניות ממתינות בכניסה לנמל

עשרות אוניות ממתינות מדי יום מחוץ לנמלי ישראל, כאשר רבות מהאוניות בפתח ימה של חיפה. אתמול נספרו כ-20 אוניות הממתינות להכנס לנמל.

עשרות אוניות ממתינות מדי יום מחוץ לנמלי ישראל, כאשר רבות מהאוניות בפתח ימה של חיפה. היו מי שספרו באחרונה קרוב ל-50 אוניות שממתינות לכניסה בכל נמלי ישראל, כאשר כמחצית מהם היו באזור חיפה. את האוניות הרבות שממתינות בחיפה, ניתן לראות כמעט מכל מקום שמשקיף לעבר הנמלים.

הערכה היא כי מספר האוניות שיגיעו לישראל רק יילך ויגדל ככל ואכן ההסדרה מול חיזבאללה תשמר ובוודאי באם יושג גם הסכם ברצועת עזה. כזכור, גם בעבר לפני למעלה משלוש שנים כאשר הסתיימה מגפת הקורונה, הדבר התבטא בפקקי ענק שהיו סביב נמלי ישראל עם הגעתן של אוניות רבות, אז בשיא הפקקים נספרו כ-90 אוניות שממתינות להכנס לנמלים השונים ברחבי הארץ.

כיום בישראל פועלים שישה נמלים, זאת לאחר ההפרטה והרפורמה שהייתה בנמלים. בחיפה פועלים שלושה נמלים. הראשי שבהם הוא נמל חיפה המוכר שהופרט ונמכר לחברה ההודית ‘אדאני’, לצידו פועל הנמל הסיני מה שנקרא ‘נמל המפרץ’, וכן נמל מספנות ישראל. באשדוד פועלים שני נמלים: הממשלתי והנמל השוויצרי, ובאילת יש נמל נוסף, שסובל קשות בשל איומי החות’ים.

מרחבי האתר
חדשות חיפה

עתירה נגד עיריית חיפה ע”י מפעילי החוף השקט

מפעילי ה’חוף השקט’, הגישו עתירה מנהלית נגד עיריית חיפה בה נטען כי העיריה קיבלה החלטה שלא כדין לפני שבוע, לסלק את ‘מפעלי ים’ המפעילים את החוף מזה 75 שנה, וזאת למרות קיומו של הסכם הפעלה תקף שמחייב בין הצדדים.

לידיעה המלאה »