צילום: 970

הפקרות! תתעוררו – טור דעה

מפח הנפש שהתרחש אצל אחד החסידים לפני מספר ימים, יכול להתרחש גם אצלך, המחשבה שזה בשטיבעל, לא הופכת את הדבר היקר לך למוגן.

לראות את האושר על פניהם של האברכים שזוגות התפילין שנגנבו להם, זה בהחלט היה מראה משמח, ובאותה מידה היה עצוב לראות את פניהם כשהוברר להם שזוגות התפילין שלהם נגנבו.

אז בואו נדבר על זה רגע. חודשים ארוכים שהתלבטנו אם לכתוב על הנושא הכאוב הזה, כשאחת הסיבות שנמנענו הייתה שלא לתת רעיונות לגנבים. אבל הנה, מסתבר שהרעיונות נמצאים במוחם. זה יכול להיות לנרקומן שמחפש כל דבר לגנוב כדי למכור ולממן את מנת הסם שלו. יכול להיות לסתם גנב תעב ממון שימכור זוג תפילין לסוחר כלשהו, ויכול להיות גם לגנב שאיננו יהודי ובוודאי שלא תיהיה לו אפילו טיפת כבוד ל”חפץ” שגנב.

מזה חודשים ארוכים שהיו מי מציבור אנ”ש שהציג בפנינו את התופעה העגומה של השארת שקיות תפילין וטלית ללא כל השגחה לאורך כל שעות היום בבית הכנסת.

זה נכון כמעט לכל בתי הכנסת בשכונת הדר, ונכון הדבר שבעתיים לשטיבלעך נדבורנה. כל אדם הנכנס לשטח בית הכנסת יגלה מולו עשרות זוגות מונחים ללא כל שמירה והשגחה, מתוך הנחה שמדובר במקום בטוח.

אז זהו, שלא! כל מתפלל תדיר בבית הכנסת, רואה לא אחת אנשי דלא מעלי שנכנסים לשטח בית הכנסת. מה מונע מהם לסחוב תפילין?

כמה עוגמת נפש תיהיה לבעל התפילין כשיגיע בבוקר ויגלה לפתע שהתפילין שקיבל לבר מצווה ואותם הוא מניח עשרות שנים, אינם עוד.

האם גם על יהלומים כך הייתם שומרים? מאיפה נובע הזלזול הזה בדבר האישי הקדוש ביותר שיש לאדם, שכך הוא מפקיר אותו?

האירוע שהתרחש בבית הכנסת של צאנז ושברוך ה’ הסתיים בפעילות המשטרה שהביאה להחזרתם של הזוגות שנגנבו, צריך להדליק נורה אדומה עבור כל אחד ואחד שמניח את התפילין שלו לאורך כל היום והלילה בצורה מופקרת, רשלנית ושאינה ראויה.

התעוררו!

מרחבי האתר
דילוג לתוכן