בית כנסת צאנז. צילום: 970

גנב תפילין מבית כנסת צאנז והוגש נגדו כתב אישום

גנב שפרץ לבית הכנסת צאנז, גנב זוגות תפילין בשווי עשרות אלפי שקלים ונעצר. היום הוגש כתב אישום נגדו ובקשה למעצר עד תום ההליכים.

המשטרה עצרה תושב רחוב הרצל בן 37 בחשד כי פרץ לבית הכנסת צאנז  מספר פעמים באותו לילה וגנב תיקי תפילין בשווי עשרות אלפי שקלים.

בימים האחרונים הוארך מעצרו והיום ביקשה המשטרה לעצור אותו עד תום ההליכים והגישה כתב אישום נגדו בביצוע עבירות של התפרצות לבית תפילה בכוונה לבצע גניבה, וכן עבירות גנבה. מעצרו הראשון בוצע לפני שישה ימים לאחר חג שבועות, זאת לאחר שבסרטוני מצלמות האבטחה ניתן היה לראות את החשוד כשהוא נכנס אל בית הכנסת. בעת מעצרו הוא זוהה בין היתר גם בלבוש שלבש בעת שפרץ לבית הכנסת. בחקירתו הודה במיוחס לו וזיהה את עצמו בסרטונים, אולם לאחר מכן חזר בו מהדואתו אך לא סיפק הסברים כיצד הגיע הרכוש לידו. בכתב האישום התברר כי מדובר בעבריין בעל רישום פלילי שכולל 4 הרשעות קודמות בעבירות רכוש ואלימות, ולחובתו מאסר מותנה בן חמישה חודשים שהוטל עליו לפני שלוש שנים.

בכתב האישום נטען כי קיים יסבוד סביר לחשש שיסכן את ביטחונו של הציבור ורכושו באם ישוחרר וזאת בשים לב שמדובר באדם שצורך סמים קשים וביצע התפרצות למקום ציבורי וקדוש וגנב רכוש בשווי רב.

לבקשת עורך דינו, הדיון בהקראת כתב האישום נדחה בשישה ימים, כאשר בכל זמן זה החליט בית המשפט שישאר במעצר.

לאחר מעצרו נתפסו התפילין שגנב, ואלו הוחזרו אל בעליהן, וכפי שניתן לראות בוידיאו את שמחתם של שניים שהוחזרו אליהם התפילין.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן