רג'א זעתרא. צילום: 970

בית המשפט הורה על חיסול עמותה שהקים זעאתרה

רשות התאגידים הגישה בקשה למתן צו פירוק לעמותת חיראק - מרכז לקידום השכלה גבוהה בחברה הערבית ובית המשפט הורה על חיסול העמותה, אותה הקים חבר מועצת העיר מטעם חד"ש רג'א זעאתרה. 

רשות התאגידים הגישה בקשה למתן צו פירוק לעמותת חיראק – מרכז לקידום השכלה גבוהה בחברה הערבית (ע”ר) ובית המשפט הורה על חיסול העמותה, אותה הקים חבר מועצת העיר מטעם חד”ש רג’א זעאתרה.

הבקשה הוגשה בגין אי-הגשת דיווחים ומסמכים ליחידת רשם העמותות והחל”צ מאז הקמתה בשנת 2010 והיעדר שיתוף פעולה עם הליכי פיקוח מטעם היחידה.

בית משפט המחוזי בחיפה הורה בימים אלה על חיסול עמותת חיראק- מרכז לקידום השכלה גבוהה בחברה הערבית (ע”ר), בעקבות בקשת יחידת האכיפה והבקרה ברשות התאגידים שבמשרד המשפטים, למתן צו פירוק לעמותה. התנהלות העמותה גיבשה חשש, כי מוסדות העמותה, ככל שאלה קיימים, אינם מתפקדים או שאינם מבצעים את תפקידם כראוי. ביום 15.5.2023 הגישה יחידת אכיפה ובקרה ברשות התאגידים בקשה למתן צו פירוק כנגד העמותה לבית המשפט המחוזי בחיפה. ביום 12.7.2023 נעתר בית המשפט לבקשה והורה על פירוק העמותה וביום 29.5.2024 הורה על חיסולה.

הליכי האכיפה, המבוצעים ביחידת אכיפה ובקרה ברשות התאגידים, נועדו להבטיח שעמותות וחברות לתועלת הציבור, שאינן משתפות פעולה עם יחידת רשם העמותות והחל”צ ואינן עומדות בחובתן להגשת דיווחים שנתיים כנדרש בחוק, באופן המעלה חשש להפרות חמורות בהתנהלותן- יועברו להליכי פירוק בפיקוח בית המשפט.

יחידת העמותות והחל”צ ויחידת אכיפה ובקרה ברשות התאגידים פועלות בשיתוף פעולה ושילוב כוחות להגשמת התפיסה, לפיה יש להגביר את אמון הציבור במגזר העמותות והחל”צ ולחזק מגזר זה והכל לטובת קידום האינטרס הציבורי ושמירה על כספי הציבור.

עו”ד טובה פריש, מנהלת יחידת אכיפה ובקרה ברשות התאגידים: “הגשת דיווחים על ידי עמותות היא חובה מהותית וכלי לפיקוח בידי רשמת העמותות, על מנת לוודא כי העמותה מקדמת את מטרותיה ועושה שימוש בכספיה ובכספי תורמים לקידום המטרות שלשמן התקבלו, וכן על מנת לוודא שלא מתבצעת חלוקת רווחים אסורה או פעילות בניגוד למטרותיה או בניגוד להוראות החוק. אנו עומדים על כך שכל עמותה רשומה תגיש דיווחים בהתאם להוראות הדין, ותהיה נתונה לפיקוח הנדרש, וכנגד עמותות שאינן פועלות כאמור מוגשות, במקרים המתאימים, בקשות למתן צו לפירוקן ולחיסולן מן המרשם”.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן