52 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים מסוג התנגשות חזית רכב בחלקו האחורי של רכב בשנת 2022, מדובר במספר ההרוגים הגבוה ביותר בעשור האחרון, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ”ס (כבישים עירוניים ובינעירוניים). מהנתונים עולה עוד כי בשנת 2022 נרשמה עליה של 30% במספר ההרוגים בתאונות מסוג חזית-אחור בהשוואה לתאונות דומות שאירעו בשנת 2021.
באורי ירוק בדקו את מספר הנפגעים גם בתחום העירוני, ומתברר כי המספר לא קטן וכי הוא עומד על 515 נפגעים בתאונות מסוג זה, כאשר חמישה מהם נהרגו. בראש רשימת הערים תל אביב, אחריה ירושלים ובמקום השלישי עירנו – חיפה.
על פי הנתונים בעיר חיפה נפגעו 809 בני אדם בתאונות חזית-אחור בעשור החולף (2022-2013), מהם שני בני אדם נהרגו. בשנה האחרונה נפגעו בעיר 34 בני אדם בתאונות מסוג זה, מתוכם 9 נפצעו קשה.
עו”ד יניב יעקב, מנכ”ל עמותת אור ירוק: “תאונות דרכים מסוג חזית-אחור נגרמות בעיקר בשל אי שמירת מרחק מתאים מהרכב שמלפנים, וכמו כן גם בשל היסח דעת של הנהג. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים לעודד ולקדם התקנת מערכות בטיחות אוטונומיות שמפצות על טעויות הנהג ולמעשה עוצרות את הרכב לפני הפגיעה. במקביל, יש להגביר את המודעות לנהיגה במהירות החוקית והמותאמת לתנאי הדרך, לשמירת מרחק נכונה ולנהיגה ללא שימוש בטלפון הסלולארי. תאונות הדרכים הן לא גורל משמיים ובפני שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מונחת תכנית לאומית לצמצום הקטל בדרכים שהכין הרלב”ד, הגוף שאמון עלה מאבק בתאונות הדרכים. כל יום ללא אישור התכנית חושף את כולנו לסכנה גדולה ומיותרת בכבישים”.