תושבים חרדים פנו לאתר 970 ביממה האחרונה כשהם מתלוננים על טלפונים שקיבלו באמצע הלילה שעבר (בין שלישי לרביעי) וכשענו הם שמעו תקליט של העירייה על כך שהשבוע יש מוכנות וההיערכות לחירום בעיר.
ברוך תושב רמת ויז’ניץ, סיפר לאתר: “קיבלתי שתי שיחות במהלך הלילה, משתיהן התעוררתי כשהראשונה שבהם הצליחה להקפיץ אותי. זה היה אחרי אחת בלילה, כולם בבית ישנו לפתע שיחה בטלפון האישי. חשבתי שקרה משהו, כשעניתי אני שומע הודעה על שבוע מוכנות וההיערכות לחירום”. השיחה השני הייתה מוקדם בבוקר, לפני שש וחצי, גם ממנה התעוררתי ואחריה כבר לא המשכתי לישון. “זו נראית לי חוצפה להתקשר לאנשים בשעה כזו, גם אם מדובר במערכת אוטומטית ראוי שיגדירו לשעות טובות יותר”.
ברוך הוסיף: “אני דבר אחד לא מבין, איך העירייה בכלל הגיעה אלי לסלולר ומניין יש לה את המספר שלי? בדקתי בבוקר עם חבר’ה בשכונה והתברר שגם הם קיבלו שיחות באמצע הלילה, כך שנראה שיש להם מאגר טלפונים של הציבור החרדי”.
אברהם תושב הדר, סיפר לאתר 970 כי גם הוא הופתע לקבל את הטלפונים. “ישנתי וצלצול הטלפון העיר אותי ואת אשתי. ראיתי על הצג שיחה מ-072 אז עניתי ואני אני מגלה שזה הודעה של העירייה. זו חוצפה וגזל שינה”.
שמעון, גם הוא תושב ברמת ויז’ניץ, סיפר כי קיבל שלושה טלפונים. הראשון היה ביום שלישי בשעה סבירה. השני והשלישי היו במהלך הלילה שבין שלישי לרביעי. הוא כמו האחרים הציגו צילום מסך מהסלולרי הכשר שלהם, שבו נראות השיחות הנכנסות.
מעיריית חיפה נמסר בתגובה: במסגרת שבוע המוכנות וההיערכות לחירום, המתקיים בחיפה על ידי פיקוד העורף ועיריית חיפה, נערכים בעיר ניסויי צופרים. הניסויים התקיימו אתמול [ד’] וימשכו היום בערב [ה’] כאשר בכל יום מושמעים חמש צפירות אחת בכל גזרה בהפסקות של 10 דקות.
ניסוי התרעה (אזעקה) זה, מבוצע לראשונה להעלאת מודעות התושבים, בכל חמש הגזרות החדשות של העיר.
כחלק מההיערכות, שלחה עיריית חיפה מסרונים קוליים וכתובים לתושבי העיר, על-מנת ליידע אודות מועדי הניסויים ולהפחית חרדה.
המסרונים נשלחו על בסיס מסד נתונים הקיים בעירייה. מתוך ידיעה שתושבי חיפה בעלי טלפון “כשר” לא יוכלו לקבל את המסרונים, גזר אגף הביטחון את הטלפונים עם הקידומות ה”כשרות” ולהם נשלחה הודעה קולית שהוקלטה מראש, כפי שבוצע לאורך משבר הקורונה לעדכון התושבים החרדים אודות חיסונים, בדיקות קורונה ועוד.
לצערנו, בשל תקלה טכנית שאירעה במערכת השליחה של חברת הסלולר – נשלחו חלק מההודעות, באופן אוטומטי, בשעות הלילה. אנו מתנצלים על התקלה ומקווים לימים רגועים ושקטים.